Monday, October 22, 2018

НА ПУТУ ЗА РАЈ / ON MY WAY TO HEAVEN


On My Way to Heaven

You always laugh, when I cry.
I'm always looking to tomorrow
as you mourn the days gone by.
You always tread on my toes,
but my guiding hand of love
is helping everywhere you go.
I'm always wrong, you're always right,
but I can see right through the lies
to the never changing light.

Rain on me, my arms are cold
I want to get home
but there's water on the road.
And if I do, you will not change
I'm just a singing satellite
in an orbit that is strange.

I want to love, I want to smile
Get your arms inside my head
and stop me thinking for a while.
I'm just a fool hung on a sting
But since you put these thorns
around my head,
you know I am a king; a king,
A king of everything and nothing

I'm on my way to heaven...

I'm always here, I'm in denial
And when there's nothing left between us,
I will stay another while.
You know you're free,
you've got your wings
and I am just another angel
with a voice who wants to sing.

Yeah, yeah, yeah Almighty
I'm on my way to heaven

Yeah, yeah, yeah
I'm on my way to heaven

I want to cry, I want to steal
a little ray of perfect sunshine
from the sun above the hill.
I want to laugh, I want to smile
get your arms inside my head
stop me thinking for a while.
I'm just a fool hung on a sting,
but since you put these thorns
around my head
you know I am a king; a king,
a king of everything and nothing

I'm on my way to heaven...

На путу за рај
(Јоно Грант, Тони Мекгинис, Паво Сијамаки)

Ти се увек смејеш кад ја плачем.
Ја увек гледам у сутра
док ти жалиш за прошлим данима.
Увек ми стајеш на жуљ,
али моја љубав је рука која те води
и помаже ти где год да пођеш.
Ја никад нисам у праву, ти увек јеси,
али ја кроз све лажи ипак видим
светло које се никад не мења.

Киша пада по мени, руке су ми хладне,
хоћу кући,
али пут је под водом.
Чак и да се ја променим, ти нећеш.
Ја сам као сателит који пева
у некој чудној орбити.

Хоћу да волим, хоћу да се смејем,
загрли ме у мислима
и заустави ми мисли на трен.
Ја сам само будала која се навукла на жаоку,
али пошто ми стављаш трнов венац
око главе,
знаш да сам краљ,
краљ свега и ничега

на путу за рај...

Увек сам ту, увек поричем стварност
и кад не остане ништа између нас,
остаћу ја још мало.
Знаш да си слободна,
имаш крила,
а ја сам само неки анђео
који жели да пева.

Да, да, да, Свевишњи,
на путу сам за рај.

Да, да, да,
на путу за рај.

Желим да плачем, желим да украдем
један мали зрак савршене светлости
од сунца изнад брда.
Желим да се осмехујем, желим да се смејем,
загрли ме у мислима
и заустави ми мисли на трен.
Ја сам само будала која се навукла на жаоку,
али пошто ми стављаш трнов венац
око главе,
знаш да сам краљ,
краљ свега и ничега

на путу за рај.

(превео Гаврило Дошен)

No comments:

Post a Comment