Tuesday, March 29, 2022

МАЛА ПЕСМА О ВОДИ / LITTLE WATER SONG


Little Water Song
 
Under here, you just take my breath away
Under here, the water flows over my head
Icanhear the littlefishes
 
Under here, whispering your most terriblename
Under here, they've given me starfish for eyes
And your headisabig red balloon
 
Underhere, your hugehand is heavy on my chest
Ah, and under here, sir, your lovely voice retreats
And yes, you take my breath away
 
Look at my hair, as it waves and waves
Sir, under here, I have such pretty hair
 
Silver it is, and filled with silver bubbles
 
Ah, and under here, my blood will be a cloud
And under here my dreams are made of water
And, sir, you just take my breath away
 
For under here, my pretty breasts are piled high
With stones, and I cannot breathe
And tiny little fishes enter me
 
Under here, I am made ready
And under here, I am washed clean
And I glow with the greatness of my hate for you
 
Мала песма о води
 
Овде доле, просто ми одузимаш дах,
овде доле, вода ми тече преко главе
и чујем рибице.
 
Овде доле, шапућући твоје најстрашније име,
овде доле, дали су ми морске звезде за очи,
а твоја глава је велики црвени балон.
 
Овде доле, твоја огромна рука је тешка на мојим грудима,
ах, и овде доле, господине, твој љупки глас се повлачи
и да, одузимаш ми дах.
 
Погледај моју косу, како се таласа и таласа
господине, овде доле, имам тако лепу косу.
 
Сребрна је и испуњена сребрним мехурићима.
 
Ах, и овде доле, моја крв ће бити облак
и овде доле моји снови су сачињени од воде
и, господине, само ми одузимаш дах.
 
Јер овде доле, на моје лепе груди нагомилано је
камење, и не могу да дишем
и ситне рибице улазе у мене.
 
Овде доле, рођена сам спремна
и овде доле сам темељно опрана
и сијам величином моје мржње према теби.
 
(превео Гаврило Дошен)

No comments:

Post a Comment