Friday, January 6, 2023

ЈА НИСАМ ЖЕНА, ЈА САМ БОГ / I AM NOT A WOMAN, I’M A GOD


I Am Not A Woman, I’m A God
(Ashley Nicolette Frangipane)
 
I am not a woman, I'm a god
I am not a martyr, I'm a problem
I am not a legend, I'm a fraud
Keep your heart, 'cause I already—
 
Every day I've got a smile where my frown goes
A couple bodies in the garden where the grass grows
I take 'em with me to the grave in a suitcase
Maybe I could be a different human in a new place
 
Oh, I just wanna feel something, tell me where to go
'Cause everybody knows something I don't wanna know
So I stay right here 'causе I'm better all alone
Yеah, I'm better all alone
But
 
I am not a woman, I'm a god
I am not a martyr, I'm a problem
I am not a legend, I'm a fraud
So keep your heart, 'cause I already got one
I am not a woman, I'm a god
I am not a martyr, I'm a problem
I am not a legend, I'm a fraud
Keep your heart, 'cause I already –
 
Every morning got a hollow where my heart goes
I never listen but I see you with my eyes closed
I know you, I remember from the grass stain
Maybe I can be a better human with a new name
 
I'm ready to leave it, I go when I feel it
Got, got both hands on the smoking gun
I try but I need it, it's hard but I feed it
And it really does hurt when you love someone
 
Oh, I just wanna feel something, tell me where to go
'Cause everybody knows something I don't wanna know
So I stay right here 'cause I'm better all alone
Yeah, I'm better all alone
 
I am not a woman, I'm a god
I am not a martyr, I'm a problem
I am not a legend, I'm a fraud
So keep your heart, 'cause I already got one
I am not a woman, I'm a god
I am not a martyr, I'm a problem
I am not a legend, I'm a fraud
Keep your heart, 'cause I already got one
 
Ја нисам жена, ја сам бог
(Ешли Николет Франђипани)
 
Ја нисам жена, ја сам бог.
Ја нисам мученик, ја сам проблем.
Ја нисам легенда, ја сам преварант.
Задржи своје срце, јер ја већ...
 
Сваког дана осмехујем се тамо где ми се мршти,
пар тела у башти где расте трава,
носим их са собом у гроб у коферу,
можда бих могла да будем другачија особа на новом месту.
 
О, само желим да осетим нешто, реци ми где да идем,
јер сви знају нешто што ја не желим да знам,
тако да остајем овде јер ми је боље сасвим самој,
да, боље ми је сасвим самој,
али...
 
Ја нисам жена, ја сам бог.
Ја нисам мученик, ја сам проблем.
Ја нисам легенда, ја сам преварант.
Зато задржи своје срце, јер већ имам једно.
Ја нисам жена, ја сам бог.
Ја нисам мученик, ја сам проблем.
Ја нисам легенда, ја сам преварант.
Задржи своје срце, јер ја већ...
 
Сваког јутра имам празнину где би требало да ми је срце,
никада не слушам, али те видим затворених очију,
знам те, сећам се по мрљи од траве,
можда могу да будем боља особа са новим именом.
 
Спремна сам да све оставим, идем кад осетим,
имам обе руке на пиштољу који се дими,
трудим се али ми треба, тешко је, али храним то,
и заиста боли када некога волиш.
 
О, само желим да осетим нешто, реци ми где да идем,
јер сви знају нешто што ја не желим да знам,
тако да остајем овде јер ми је боље сасвим самој,
да, боље ми је сасвим самој.
 
Ја нисам жена, ја сам бог
Ја нисам мученик, ја сам проблем
Ја нисам легенда, ја сам преварант
Зато задржи своје срце, јер већ имам једно
Ја нисам жена, ја сам бог
Ја нисам мученик, ја сам проблем
Ја нисам легенда, ја сам преварант
Задржи своје срце, јер већ имам једно.
 
(превео Гаврило Дошен)

No comments:

Post a Comment