Friday, April 29, 2016

СВЕМИРСКИ ЧУДАК / SPACE ODDITY


Space Oddity
(David Bowie)
 
Ground Control to Major Tom,
Ground Control to Major Tom,
Take your protein pills and put your helmet on.
 
Ground Control to Major Tom
Commencing countdown, engines on
Check ignition and may God's love be with you.
 
Ten, Nine, Eight, Seven, Six, Five,
Four, Three, Two, One, Liftoff
 
This is Ground Control to Major Tom,
You've really made the grade
And the papers want to know whose shirts you wear.
Now it's time to leave the capsule if you dare.
 
"This is Major Tom to Ground Control,
I'm stepping through the door
And I'm floating in a most peculiar way
And the stars look very different today.
 
For hereAm I sitting in a tin can.
Far above the world,
Planet Earth is blue
And there's nothing I can do.
 
Though I'm past one hundred thousand miles,
I'm feeling very still,
And I think my spaceship knows which way to go.
Tell my wife I love her very much she knows.
 
"Ground Control to Major Tom
Your circuits dead, there's something wrong.
Can you hear me, Major Tom?
Can you hear me, Major Tom?
Can you hear me, Major Tom?
Can you...
 
"Here I am floating round my tin can,
Far above the Moon,
Planеt Earth is blue
And there's nothing I can do."



Свемирски чудак
 
Земаљска контрола мајору Тому,
земаљска контрола мајору Тому,
узмите протеинске пилуле и ставите кацигу.
 
Земаљска контрола мајору Тому,
почињемо одбројавање, мотори су спремни.
Проверите паљење и нек је с божјом помоћи.
 
Десет, девет, осам, седам, шест, пет,
четири, три, два, један, полетање!
 
Овде земаљска контрола, зовемо мајора Тома.
Стварно сте постигли ниво
и новинари питају које кошуље носите.
Сад је време да изађете из капсуле, ако смете.
 
„Овде мајор Том, зовем земаљску контролу,
излазим кроз врата
и лебдим, потпуно невероватно,
а звезде изгледају сасвим другачије данас.
 
Јер ево ме овде,
седим у конзерви,
далеко изнад света.
Земља је плава,
а ја не могу ништа да учиним.
 
Иако сам сто хиљада километара далеко
осећам се веома смирено
и мислим да мој брод зна куда треба да иде.
Реците мојој жени да је много волим, зна она.“
 
Земаљска контрола мајору Тому,
струјна кола су вам прегорела, нешто није у реду.
Да ли ме чујете, мајоре Томе?
Да ли ме чујете, мајоре Томе?
Да ли ме чујете, мајоре Томе?
Да ли ме...
 
Ево ме лебдим око моје конзерве,
далеко изнад Месеца.
Земља је плава,
а ја не могу ништа да учиним.
 
(превео Гаврило Дошен)


No comments:

Post a Comment