Saturday, April 9, 2011

ПАРАДА / PARADE



Parade

They will show me what I want to see
we will watch without grief
we stay one step ahead of relief

You tell me we've been praying
for a bright and clever hell
I think we've been forced to our knees but I can't tell

Sometimes I forget that
we're supposed to be in love
Sometimes I forget my position

It's so hot in here
What are they trying to hatch?
We must not be frail, we must watch

Now that I'm out of touch with anger
now I have nothing to live up to
and I don't know when to stop joking
when I stop I hope I am with you

Sometimes I forget that
we're supposed to be in love
Sometimes I forget my position

What on earth is the size of my life?

Парада
(Хауард Дивото)

Показаће ми шта желим да видим,
посматраћемо без жаљења,
остајемо корак испред олакшања.

Кажеш ми да смо се молили
за сјајан и паметан пакао,
мислим да смо бачени на колена, али не бих рекао.

Понекад заборавим да
би требало да смо заљубљени,
понекад заборавим мој положај.

Тако је вруће овде,
хоће ли се нешто излећи?
Морамо да гледамо, не смемо побећи.

Сад кад сам изашао из љутње,
сад немам с чим да у складу живим,
и не знам кад да престанем да се зезам,
кад престанем, надам се да ћу с тобом да будем.

Понекад заборавим да
би требало да смо заљубљени,
понекад заборавим мој положај.

Колики ли је, побогу, мој живот? 

(превео Гаврило Дошен)

No comments:

Post a Comment